close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הוספיס בית – למה כדאי לקחת בחשבון את האפשרות הזאת?

מערכת שורשיב סיוון, תשפא23/05/2021

אפילו אם מדובר על חולה סיעודי שזקוק לעזרה אינטנסיבית, זה לא אומר שהוא צריך לעזוב את הסביבה המוכרת שלו

תגיות:
להבין שאחד מהאנשים הקרובים אלינו ביותר סובל וכנראה גם נמצא בסוף דרכו זה לא עניין פשוט. מעבר לכל ההתמודדות הרגשית, אנחנו רוצים גם להעניק לאותו אדם חולה את הטיפול הכי טוב שיכול להיות, ותמיד מתעוררת השאלה: האם כדאי להוציא אותו מהבית לצורך קבלת הטיפול? במקרים רבים התשובה לכך תהיה שלילית. כלומר, אפילו אם מדובר על חולה סיעודי שזקוק לעזרה אינטנסיבית, זה לא אומר שהוא צריך לעזוב את הסביבה המוכרת שלו. ההפך הוא הנכון, שכן כאשר אנחנו מעניקים לאותו חולה סיעודי את הסיוע ואת הטיפול בסביבתו הטבעית, הטיפול יכול להיות יעיל יותר. לכן הוספיס בית זו אפשרות שכדאי להכיר מקרוב, כי למען האמת, זה לא במקרה שהרבה אנשים בוחרים באופציה הזאת בשנים האחרונות. הוספיס שנעשה בבית החולה יכול להיות מרגיע, נעים והרבה יותר מותאם למצבו של החולה, כך שברור מדוע זה כדאי.

מאיזו חברה ניתן לקבל שירותי הוספיס בית?
הוספיס שנעשה בבית זה מסוג אותם הדברים שהיום ניתן להזמין מחברות שונות, שכן מדובר על שירות שיותר ויותר אנשים מתעניינים בו. יחד עם זאת, כמובן שכאשר מדברים על הוספיס בית צריך יהיה לבדוק במי אתם בוחרים, כי לא כל אנשי המקצוע יעשו עבודה מספיק טובה ולא כל חברה מציעה את אותו שירות. לכן, כדי לבחור ממי תרצו להזמין לאותו אדם אהוב שירותי הוספיס עד הבית, כדאי יהיה לברר:
• מה כולל השירות?
• האם יש זמינות של 24/7 מהצוות הרפואי?
• איזה סוג של טיפולים ניתן יהיה לעשות בבית המטופל?
• האם המחירים סבירים?

חשוב לדעת שלא כל מחלה היא מחלה שבאמת ניתן לטפל בה בבית. לכן, כמובן שכאשר מדברים על הוספיס בית אחד מהדברים הכי משמעותיים שיש זה לבדוק שאכן אותו אדם אהוב חולה במחלה שמאפשרת טיפול בצורה כזאת. המחלות הן לרוב: אי ספיקת לב, אי ספיקת ריאות, שבץ מוחי קשה ועוד, כך שצריך לבדוק כל מקרה לגופו.

האם המחיר גבוה?
פעמים רבות המחיר של טיפול בבית לא יהיה זול, אך מצד שני, בהשוואה לטיפול בבית חולים פרטי, זה בכל זאת הולך להיות משתלם יותר. כמו כן, כמובן שניתן יהיה לקבל החזרים ברמה מסוימת מהמדינה או מביטוחי הבריאות השונים, כך שרגע לפני שאתם נבהלים מהעלויות, כדאי יהיה לברר את הדברים מראש. האם המחיר סביר? איך אפשר לעמוד בו וכמה זה יכול לעלות לכם לחודש? האם המחיר זהה בין החברות השונות שמציעות את השירות הזה? חשוב מאוד לרדת לעומק הפרטים האלה ולראות כמה זה באמת יכול לעלות. כך תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה לכם ביותר ולהזמין שירות של טיפול ביתי לאותו אדם חולה כבר ברגעים אלו ממש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה